VERSTVA IN ETIKA

Aktualno

Živimo v času vedno bolj intenzivnih stikov med različnimi kulturami in svetovi verstev postajajo vedno bolj del naše vsakdanjosti. Njihovo poznavanje je bistveno za razumevanje sodobnega sveta.

Zanimivo

Tematika s področja verstev in etike vključuje raznovrstne vzorce razmišljanja, pravila in običaje. Njihovo poznavanje je zanimivo za ljudi različnih starosti in prepričanj.

Koristno

Znanje s tega področja je koristno in potrebno za pridobitev splošne izobrazbe in tudi kot del širšega družboslovnega znanja, ki je uporabno na številnih področjih. Nenazadnje prispeva k boljšemu poznavanju lastne tradicije in kulture.

Opredelitev predmeta

Predmet je trileten, vendar ga je možno obiskovati tudi eno ali dve leti. Vsako leto se obravnavajo različni tematski sklopi, ki pa so še dodatno razdeljeni na obvezne, obvezno izbirne in neobvezne teme.

VE 1

Obravnavajo se temeljni pojmi o nastanku religij in svet velikih (svetovnih) religij (krščanstvo, islam, budizem, hinduizem…), ki nas obdaja in s katerim se vsakodnevno soočamo preko vzornikov in ob iskanju lastne identitete.

VE 2

Religije se obravnavajo poglobljeno s spoznavanjem njihovega obredja, simbolizma in odnosa do drugih skupnosti, kjer se kaže njihov vrednotni in etični sistem. Ta se povezuje s temami o družini, prijateljstvu, ljubezni, solidarnosti v stiski…

VE 3

Temeljna kategorija devetega razreda je oseba in njena odgovorna dejavnost v svetu in skupnosti. Delo pri predmetu naj prispeva k pripravljenosti in usposobljenosti za avtonomno in odgovorno ravnanje v pluralistični demokratični družbi. Religijski del je usmerjen na obravnavanje krščanstva, njegovih virov in smeri s poudarkom na katoliški veri v slovenskem prostoru.

Splošni cilji predmeta

Konkretni cilji so vezani na konkretne teme po razredih, velja pa izpostaviti nekaj splošnih ciljev:

  • Pridobivanje objektivnega znanja in razgledanosti s področja, ki ga predmet obravnava in s tem oblikovanje odgovorne samozavestne osebnosti, ki je pripravljena sprejemati drugačnost in biti strpna ter tolerantna do te drugačnosti.
  • Priprava učencev na preseganje otroških modelov razmišljanja in na kritičen in konstruktiven vstop v družbo različnih kultur, pogledov in pričakovanj.
  • Seznanitev z vlogo verstev pri oblikovanju različnih civilizacij.
  • Spoznavanje in odkrivanje moralnih vrednot, ki so pomembne pri življenjskih  odločitvah.
  • Usposabljanje za kritičnost do negativnih pojavov v zvezi z religijo.
  • Priprava na pozitiven vstop v moderno pluralno družbo.

Obseg ur: 35 ur letno.
Program: za učence 7., 8. in 9. razreda.