UČNE IN ČUSTVENO-VEDENJSKE TEŽAVE UČENCEV

Na šoli posvečamo posebno skrb učencem s težavami v razvoju in pri učenju ter učencem s posebnimi potrebami. Specialne pedagoginje, socialna pedagoginja,  pedagoginja  in inkluzivni pedagog nudijo pomoč učencem, pri katerih so učitelji zaznali različne primanjkljaje, in sicer po petstopenjskem modelu pomoči, ki ga opredeljuje dokument Koncept učne težave v osnovni šoli:

  1. pomoč učitelja pri pouku, dopolnilnem pouku in v okviru oddelka podaljšanega bivanja,
  2. pomoč šolske svetovalne službe oz. mobilne specialnopedagoške službe,
  3. dodatna individualna in skupinska pomoč (ISP),
  4. mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove,
  5. program s prilagojenim izvajanjem in z dodatno strokovno pomočjo (DSP).

Dodatna strokovna pomoč se z učenci izvaja kot dodatna strokovna pomoč za premagovanje primanjkljajev, ovir oz. motenj, učna pomoč, ki jo izvajajo učitelji, ter svetovalna storitev.

Z učenci, ki so bili s strani Komisije za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami prepoznani kot učenci s posebnimi potrebami in so na podlagi Zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami usmerjeni v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, izvajajo dodatno strokovno pomoč za premagovanje primanjkljajev, ovir oz. motenj. Dodatna strokovna pomoč se izvaja individualno, v paru ali manjši skupini, v oddelku ali izven njega, praviloma v času pouka. Njihovo delo obsega:

  • neposredno delo z učenci,
  • sodelovanje z učitelji in drugimi strokovnimi delavci,
  • sodelovanje s starši,
  • sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki.

V kolikor pri vašem otroku zaznavate izrazite učne ali čustveno-vedenjske težave, se obrnite na šolsko svetovalno službo, ki vam bo nudila pomoč pri nadaljnem prepoznavanju težav in usmerila v nadaljne oblike pomoči.

Več o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami si lahko preberete na naslednji povezavi:

https://www.zrss.si/usmerjanje-otrok-posebne-potrebe