PROJEKTI

RAZRED PROJEKT ODGOVORNA OSEBA ZA IZVEDBO
1. Bralna torba Lili in Bineta
Pripovedujemo z Lili in Binetom
Razredničarke
2. Hrastkova potujoča knjižnica
Spodbujamo branje
Razredničarke
3. Bralni vlak
Skrbimo za okolje
Razredničarke
4. Prijateljstvo, sočutnost, strpnost
Beremo drugače
Naša kuharska knjiga
Razredniki
5. Policist Leon
Branje nas povezuje
A. Peterlin, Policija Hrastnik
Razredničarke
6.b, 8.a Koncept prepoznavanja nadarjenih učencev Andrea Mlakar
6.a Veščine za mladostnike Andrea Mlakar, Jernej Jakob
7. Rastem s knjigo Maja Klep
2. – 5. 365 dni telovadimo vsi Ksenija Klopčič
1. – 9. Korak k Sončku Jolanda Pešec
1. – 9. EPI Reading Badge aktiv TJA
9. Program MEPI Jernej Jakob, Mateja Izgoršek
1. – 4. Športni tabor 1. – 4. razreda Mateja Izgoršek
1. – 9. Hrastov list, Teden pisanja z roko, Mednarodni dan strpnosti Maja Klep
1. – 9. Zdrava šola Maja Jakob
1. – 9. Kulturna šola Maja Klep
1. – 9. Nacionalni mesec skupnega branja aktiv slovenščine, knjižnice
7. – 9. EPI Lesepreis – nemška bralna značka Gregor Strniša
6. – 9. Knjižni kviz Irena Senčar
6. – 9. Medgeneracijsko branje Irena Senčar
NIS/PPVI Načrtovanje, izvajanje in spremljanje metode IZKUSTVENEGA UČENJA v učnem procesu NIS in PPVI Jadviga Stopar Kohne
1.- 9., NIS PPVI Šola sobivanja učitelji
1. – 9. Shema šolskega sadja Sabina Milevšek
1. – 9. Tradicionalni slovenski zajtrk Sabina Milevšek
1. – 9. Brezmesni petek Sabina Milevšek
LS2 Likovni vikend Urška Zoja Jeršin

PROJEKT ERASMUS+: NAUČIMO SE POUČEVATI ZUNAJ

V letošnjem šolskem letu smo pričeli z izvajanjem projekta Erasmus+ z naslovom Naučimo se poučevati zunaj. Pri učiteljih želimo ozavestiti, da poučevanje na prostem ni le prenos pouka iz učilnice v naravo, ampak je potrebno prilagoditi metode in načine poučevanja. Projekt je namenjen učiteljem, ki želijo spremeniti svoj način poučevanja ter pridobiti znanja in veščine za poučevanje zunaj, izven klasične učilnice, z uporabo pripomočkov in materialov, ki jih ponuja pestra okolica v katero je umeščena naša šola. Učitelji, ki so se odločili za sodelovanje v projektu, se bodo odpravili na sledenje na delovnem mestu, kjer bodo opazovali poučevanje izven učilnice v Španiji in Srbiji, ter se udeležili različnih tečajev, s pomočjo katerih bodo pridobili kompetence, ki jih bodo implementirali v njihovo poučevalno prakso. Pridobljena znanja in veščine bodo predali sodelavcem v kolektivu z željo, da na celotni šoli povečamo delež poučevanja na prostem z različnimi metodami, oblikami dela in materialom, ki vključuje tako naravne materiale kot tudi sodobno tehnologijo. Učitelji bodo izboljšali svoje strokovno znanje, kar bo vplivalo na njihovo samozavest pri poučevanju. Pri svojem delu bodo sledili EU smernicam o pomeni trajnosti in ekologije, digitalne transformacije ter pomenu vključevanja in aktivne participacije udeležencev, tako učiteljev kot učencev, v vzgoji in izobraževanju. Zaradi dobrih poučevalnih izkušenj pričakujemo učinkovitejši prenos znanja na učence, njihovo aktivnejše sodelovanje, manj motoričnega nemira, boljšo koncentracijo, boljše socialne odnose.

MEPI (MEDNARODNO PRIZNANJE ZA MLADE)

Naša šola se je v program vključila v program leta 2017. V programu sodeluje 7 učiteljev, ki imajo različne vloge.

Program  je eden izmed šestih največjih svetovnih mladinskih programov, saj deluje v več kot 140 državah, vanj pa je vključenih že več kot 9 milijonov mladih. Osnovni namen programa je spodbujanje k dejavnemu, ustvarjalnemu, zdravemu preživljanju prostega časa. Program je naravnan na vsakega posameznika, zato učenci tekmujejo zgolj sami s seboj.

V program se lahko vključujejo mladi od 14. leta dalje, tako da smo k sodelovanju povabili učence, ki obiskujejo 9. razred. Učenci si na tej stopnji lahko pridobijo bronasto priznanje, kasneje pa lahko dosežejo še srebrno in zlato.

Program vključuje štiri področja:
1. Prostovoljno delo:
Temelji na prepričanju, da imajo člani skupnosti odgovornost drug do drugega in da je solidarnost potrebna za ustvarjanje skrbne in srečne prihodnosti.
2. Veščine:
Cilj tega področja je spodbujanje razvoja osebnih interesov, spretnosti in praktičnih znanj.
3. Rekreativni šport:
Kakršnakoli oblika fizične aktivnosti je nujna za dobro počutje in zdravje. Dolgotrajen občutek uspeha in zadovoljstva izhaja tudi iz izpolnitve fizičnega izziva.
4. Pustolovska odprava:
Odprave spodbujajo mlade k oblikovanju pustolovskega duha in k razvoju zavedanja o svojem okolju in pomembnosti njegove zaščite oz. ohranitve.
Odprave predstavljajo udeležencem izziv, saj se jih lotijo z določenim namenom in v nepoznanem okolju.
Za osvojitev bronastega priznanja mora učenec sodelovati v programu šest mesecev, se udeleževati aktivnosti vsaj eno uro na teden in zaključiti aktivnosti na vseh štirih področjih.
UČENEC:
– v ne-tekmovalnem okolju, z udeležbo na različnih interesnih področjih razvija svoje potenciale in talente;
– se sam odloči za izvajanje določenih aktivnosti in za pridobivanje določenih veščin;
– pridobiva na motivaciji, disciplini in psihičnem ravnovesju;
– posledice se odražajo tudi kasneje v posameznikovem odraslem življenjskem obdobju.
V mesecu septembru se učence povabi k udeležbi v programu. V mesecu oktobru skupaj z mentorji oblikujejo cilje in aktivnosti na posameznih področjih. Od meseca novembra do junija izvajajo program. Pustolovska odprava je predvidoma izvedena v mescu maju ali juniju (odvisno od različnih dejavnikov).

 

ZDRAVA ŠOLA

Naša šola se je Slovenski mreži zdravih šol priključila leta 2015/2016, to se pravi, da smo del mreže že deveto leto.

Nadaljevali bomo z aktivnostmi preteklega šolskega leta in nekatere tudi nadgradili. Krepili bomo zdrave odnose z ljudmi okoli sebe, negovali medgeneracijske odnose ter osveščali mlade, da je potrebno gojiti spoštljiv odnos, strpnost in prevzemati odgovornost. Spodbujali bomo zdrav način življenja na različnih področjih. Pouk o zdravju je vpleten v vse predmete in dejavnosti šole. Več časa bomo namenili dobremu počutju zaposlenih in gradili dobre medsebojne odnose.

V šolskem letu 2024/25 je vsebinska rdeča nit programa SMZŠ posvečena preprečevanju medvrstniškega nasilja, in sicer z geslom »Za varno in vključujoče šolsko okolje«, v katerem se učenci počutijo blizu ljudem v šoli, sprejete ter spoštljivo in pravično obravnavane. Kot tako predstavlja pomemben element učinkovite promocije zdravja v šoli in preprečevanja različnih oblik agresivnega vedenja oz. zmanjševanja medvrstniškega nasilja.

1. IZBOLJŠANJE DUŠEVNEGA ZDRAVJA

  • Priročnik »To sem jaz«, izvedba delavnic v 6. r – 8. r.
  • Predstavitev spletne svetovalnice  v 8. r »To sem jaz«.
  • Spletna oglasna deska za strokovne delavce.

2. ZDRAVJE

Na začetku leta se z ZD Hrastnik dogovorimo katere dejavnosti bomo izvajali v posameznih razredih.

V 1. r bo medicinska sestra predstavila zdrave navade in pravilno držo, v 2. r tudi pravilno držo in preprečevanje nalezljivih bolezni, v 3. r pa dejavno preživljanje prostega časa in zdrav način življenja.

V 4. r bomo pripravili delavnico o preprečevanju poškodb in predavanje o zdravem življenjskem slogu s poudarkom na varni rabi zaslonov in zdravi prehrani. V 5. r bomo spregovorili o zasvojenosti, starši se bodo lahko udeležili predavanja o poškodbah glave ter pomenu kolesarske čelade.

V 6. r bomo staršem na roditeljskem sestanku predavali o preventivi pred virusi HPV, učencem bomo pojasnili s katerimi težavami se bodo morali spopasti v odraščanju in o medosebnih odnosih. V 7. r  spregovorimo o duševnem zdravju s poudarkom na pozitivni samopodobi in motnjami hranjenja. V 8. r bomo izvedli predavanje na temo gibam se, aktivno preživljanje prostega časa, zasvojenosti, komunikaciji in medosebnih odnosih. V 9. r se bomo pogovarjali o zdravi spolnosti in kontracepciji ter kako elektronske cigarete vplivajo na naše zdravje. Od 6. r do 9. r bomo izvedli delavnico o temeljnem postopku oživljanja.

Za učence na NIS-u 1. – 9. r in učence v PPVI bomo izvedli  delavnico o osebni higieni in pravilni drži. V 8. in 9. r NIS bomo izvedli delavnico o komunikaciji.

V vseh razredih izvajamo tudi zobozdravstveno vzgojo.

3. GIBANJE

  • Branje in gibanje v podaljšanem bivanju.
  • Aktivni odmor.
  • Rekreacija za zaposlene.
  • ID Zdrav življenjski slog.

4. PREHRANA

  • 1 x tedensko jabolčni.
  • Sadna košarica.

5. VARNOST IN PREPREČEVANJE POŠKODB

  • Predavanje o nevarnostih pirotehničnih sredstev.
  • Predavanje o varnosti kolesarja v prometu.
  • Delavnice, ki jih narekuje »Policist Leon«.

6. ZASVOJENOST S PSIHOAKTIVNIMI SNOVMI

  • Predavanje na temo droge.
  • Terapevt Miha Kramli: Močni starši in stabilni otroci (predavanje za starše in učitelje).
  • Janez Pravdič – Ne drogam in drugim odvisnostim.
  • Zavod Varni internet – Varna in odgovorna uporaba spleta.
  • Policija Hrastnik – Prepoznavanje in preprečevanje nasilja, spletna varnost, podpora in opolnomočenje žrtev.

7. MEDOSEBNI ODNOSI

Predstavnik Ministrstva za notranje zadeve bo v 9. r predstavil problematiko trgovine z ljudmi.

CSD Hrastnik bo izvedel predavanje CSD se predstavi (4. r), delavnice o medosebnih odnosih (5. r), predavanje o spolni identiteti (9. r). Na NIS programu bo CSD izvedel dve delavnici: nevarnosti spleta in odnosi med vrstniki.

Zaposleni bomo spoznali praktične veščine, ki jih bomo lahko uporabljali pri preživljanju prostega časa v naravi.

 

KONCEPT PREPOZNAVANJA NADARJENIH OTROK, UČENCEV IN DIJAKOV TER VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA DELA Z NJIMI

V šolskem letu 2024/2025 nadaljujemo s projektom izvajanja posodobljenega koncepta prepoznavanja nadarjenih otrok, učencev in dijakov ter vzgojno-izobraževalnega dela z njimi. Ta koncept je pripravila ekspertna skupina pri Zavodu Republike Slovenije za šolstvo, gre pa za posodobitev izvirnega koncepta iz leta 1999. Sodobna spoznanja o nadarjenih in težave pri izvajanju prejšnjega koncepta so pokazali potrebo po spremembah, zato je bil pripravljen predlog novega koncepta. Ta novi koncept vključuje prepoznavanje otrok z visokimi potenciali že v vrtcu in sledi njihovemu razvoju vse do srednje šole, kar zagotavlja kontinuiran in celosten pristop.

Šola je v projekt izvajanja novega koncepta vključena z dvema oddelkoma – 6. b razredom in 8. a razredom. Cilji projekta so povečanje diferenciacije, individualizacije in personalizacije vzgojno-izobraževalnega dela, s poudarkom na zagotavljanju optimalnih pogojev za nadarjene učence. Nov koncept prinaša tudi spremenjene pogoje in merila za prepoznavanje nadarjenih učencev. Poudarek je na izvajanju čim bolj raznolikih dejavnosti za potencialno nadarjene učence, tako znotraj rednega pouka kot v razširjenem programu in obogatitvenih dejavnostih. Eden izmed ciljev je tudi spodbujanje učiteljev k prepoznavanju potencialno nadarjenih učencev in k spreminjanju njihovih pogledov na delo s temi učenci. Posebna pozornost je namenjena mentorskemu pristopu, ki je ključen za razvoj nadarjenih učencev, ob tem pa se poudarja tudi pomembna vloga koordinatorja v tem procesu.

V osnovni šoli je cilj poskusa izvajati raznolike dejavnosti za nadarjene učence, pri čemer vsak učenec s pomočjo mape dosežkov spremlja svoj napredek skozi celotno šolsko leto. Na koncu leta se v sodelovanju s koordinatorjem in razrednikom izvede evalvacija mape dosežkov, da se oceni učenčevo napredovanje. Oblikovani bodo novi personalizirani načrti, v okviru katerih bodo učenci skupaj z izbranimi mentorji zasnovali dejavnosti za celo šolsko leto. Evalvacija bo potekala vsake tri mesece, kar omogoča sprotno prilagajanje in optimizacijo načrtov glede na učenčev napredek ter morebitne nove potrebe.

Novosti, ki jih prinaša prenovljen koncept:

  • Prepoznavanje in delo s potencialno nadarjenimi se začne že v vrtcu, kar predstavlja kontinuiran proces, ki traja do srednje šole.
  • Spreminja se 3-stopenjski model odkrivanja nadarjenih: opazovanje/nominacija, razvijanje potencialov in identifikacija.
  • Merila za identifikacijo nadarjenih so posodobljeni.
  • Poudarjen je pomen uporabe različnih didaktičnih pristopov pri delu z nadarjenimi učenci.
  • Natančno so opredeljene naloge mentorjev nadarjenih učencev in pedagoških koordinatorjev.
  • Poseben poudarek je na dela z nadarjenimi iz ranljivih skupin.
  • Izpostavljen je pomen nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev za prepoznavanje nadarjenih ter izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela.

V dejavnosti izvajanja projekta so vključeni ravnateljica, učiteljski zbori izbranih oddelkov (en oddelek 6. razreda in oddelek 8. razreda) ter šolski svetovalni delavec, ki je tudi koordinator za delo z nadarjenimi učenci.

Aktivnosti učiteljev in svetovalnih delavcev v poskusu:

  • Načrtujejo in izvajajo raznolike dejavnosti, ki omogočajo razvoj splošnih in specifičnih področij nadarjenosti.
  • Nudijo podporo učencem pri oblikovanju map dosežkov, ki vključujejo dokazila o njihovih dosežkih in izdelkih.
  • Pripravljajo personalizirane načrte vzgojno-izobraževalnega dela za nadarjene učence.
  • Opravljajo naloge mentorjev za nadarjene.
  • Izpolnjujejo spletne vprašalnike za spremljanje napredka.
  • Sodelujejo v fokusnih skupinah za izmenjavo mnenj in izkušenj.
  • Koordinirajo naloge v povezavi z usklajevanjem šolskih dejavnosti za nominirane in identificirane nadarjene učence.
  • Vodijo evidenco vseh učencev s PeNaD. Analizirajo uspešnost PeNaD pri učencih.
  • Udeležujejo se predavanj, namenjenih učiteljskemu zboru, ravnatelju in koordinatorju projekta, kjer pridobijo dodatna znanja in veščine za učinkovito delo z nadarjenimi učenci ter usklajevanje dejavnosti v okviru projekta.

DIGITRAJNI UČITELJ

Naša šola se je vključila v projekt »Digitrajni učitelj«, ki poteka od leta 2023 do 2026. V njega so vključeni vsi učitelji na šoli.

Vizija projekta je vzpostaviti mednarodno priznan sistem profesionalnega razvoja strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju, ki postavlja v središče učečo se osebo, ga/jo uspešno pripravlja na izzive prihodnosti ter vzgaja v samostojno in odgovorno osebo-do družbe in do okolja.

Cilj projekta »Digitalni učitelj« na šoli je:

  • Usposobiti učitelje za učinkovito uporabo digitalnih orodij in tehnologij v učnem procesu, s čimer se izboljša kakovost poučevanja in prilagajanje sodobnim pedagoškim praksam.
  • Naučiti učitelje uporabljati informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT) pri oblikovanju interaktivnih in inovativnih učnih vsebin ter metod, kar povečuje motivacijo učencev in boljše učenje.
  • Vzpodbujanje uporabe novih učnih pristopov, kot so e-učenje, hibridno učenje (kombinacija tradicionalnega pouka v učilnici in spletnega učenja) in personalizirano učenje, kjer se učni proces prilagodi individualnim potrebam, interesom, sposobnostim in ciljem vsakega učenca.
  • Krepiti zavedanje o pomembnosti varne in odgovorne uporabe digitalnih tehnologij.
  • Posodobiti šolsko infrastrukturo za izvajanje sodobnega pouka.
  • Zagotoviti  stalno podporo in usposabljanja učiteljem, kar jim omogoča, da ostanejo v koraku s tehnološkim razvojem in ga integrirajo v vsakodnevno prakso.

Projekt »Digitalni učitelj« prispeva k celoviti digitalizaciji izobraževanja in pripravi učitelje ter učence na prihodnost, ki temelji na tehnologiji in inovacijah.

PREPLET ZUS 

Vse zasavske osnovne in srednje šole bomo v šolskem letu 2024/2025 sodelovale v nacionalnem projektu Preplet ZUS.

Vsebina projekta obsega 3 ločene poudarke: vpeljevanje novih modelov poučevanja, postavitev virtualnega spletišča in postavitev učnega stičišča, ki se bo nahajalo v Zagorju.

Splošni cilji projekta so:

  • Dvig kakovosti izobraževanja v regiji.
  • Dvig znanja in kompetenc učiteljev, učencev in dijakov regije.
  • Dvig priložnosti za osebno in strokovno rast vseh deležnikov.
  • Dvig konkurenčnosti mladih na trgu dela.
  • Sodelovanje z zunanjimi inštitucijami (Vrtci, ZRSŠ, Univerze, MVI, SOS šola…) in gospodarstvom v regiji.

Začetne aktivnosti projekta bodo namenjene strokovnim delavcev vseh sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bodo v okviru predavanj in delavnic razmišljali, navajali ideje, želje ter postavljali nove modele poučevanja in učenja.

Ker je v času pripravljanja Letnega delovnega načrta za šolsko leto 2024/2025 projekt še v fazi priprave razpisa, natančnih aktivnosti do 31. avgusta 2025 (terminsko in količinsko) še ni mogoče določiti-določene bodo med šolskim letom.

KORAK K SONČKU 

Zveza Sonček že od leta 1993 razvija projekt Korak k Sončku, katerega temeljni cilj je udejanjanje pravic vseh otrok, da hodijo skupaj v šolo – »Eno šolo za vse«, ob enem pa ozaveščanje družbe o vključevanju. Z drugačnostjo ni nič narobe. Narobe je, ko drugačnost dobi negativen predznak, ko postane krivec za nerodnost, neugodje, in nenazadnje hotno ali nehotno izključevanje. Projekt Korak k sončku je podprl tudi Zavod za šolstvo RS.

V šolskem letu 2023/24 v okviru ur dodatne strokovne pomoči, razrednih ur in svetovalne storitve predvidevamo na šoli izvedbo naslednjih dejavnosti:

  • ozaveščanje učencev o cerebralni paralizi in ostalih posebnih potrebah,
  • spoznavanje dela ljudi, ki se vsakodnevno srečujejo z otroci s posebnimi potrebami,
  • branje in analiziranje knjige Veveriček posebne sorte,
  • literarno poustvarjanje po prebrani knjigi,
  • likovno ustvarjanje – izdelava stripa,
  • kot obeležitev dneva cerebralne paralize bomo nekaj besed namenili drugačnosti in se seznanili s pojmom cerebralna paraliza,
  • delavnice ob zaključku šolskega leta – kaj smo se naučili o cerebralni paralizi in posebnih potrebah.

V projekt bodo vključeni učenci matične šole in podružnične šole. V okviru dejavnosti bomo uresničili nekaj izmed zastavljenih ciljev projekta, kot so:

  • Sprejemanje in razumevanje vsakršne drugačnosti.
  • Medsebojno druženje in preprečevanje diskriminacije.
  • Pomagati vsem otrokom uresničevati pravico do vključevanja v socialno okolje in polnega sodelovanja v njem.
  • Predstavitev literature na temo drugačnosti.