ERASMUS+

Naučimo se poučevati zunaj

V letošnjem šolskem letu smo pričeli z izvajanjem projekta Erasmus+ z naslovom Naučimo se poučevati zunaj. Pri učiteljih želimo ozavestiti, da poučevanje na prostem ni le prenos pouka iz učilnice v naravo, ampak je potrebno prilagoditi metode in načine poučevanja. Projekt je namenjen učiteljem, ki želijo spremeniti svoj način poučevanja ter pridobiti znanja in veščine za poučevanje zunaj, izven klasične učilnice, z uporabo pripomočkov in materialov, ki jih ponuja pestra okolica v katero je umeščena naša šola. Učitelji, ki so se odločili za sodelovanje v projektu, se bodo odpravili na sledenje na delovnem mestu, kjer bodo opazovali poučevanje izven učilnice v Španiji in Srbiji, ter se udeležili različnih tečajev, s pomočjo katerih bodo pridobili kompetence, ki jih bodo implementirali v njihovo poučevalno prakso. Pridobljena znanja in veščine bodo predali sodelavcem v kolektivu z željo, da na celotni šoli povečamo delež poučevanja na prostem z različnimi metodami, oblikami dela in materialom, ki vključuje tako naravne materiale kot tudi sodobno tehnologijo. Učitelji bodo izboljšali svoje strokovno znanje, kar bo vplivalo na njihovo samozavest pri poučevanju. Pri svojem delu bodo sledili EU smernicam o pomeni trajnosti in ekologije, digitalne transformacije ter pomenu vključevanja in aktivne participacije udeležencev, tako učiteljev kot učencev, v vzgoji in izobraževanju. Zaradi dobrih poučevalnih izkušenj pričakujemo učinkovitejši prenos znanja na učence, njihovo aktivnejše sodelovanje, manj motoričnega nemira, boljšo koncentracijo, boljše socialne odnose.

Koordinatorica projekta: Anja Kuder


Projektne aktivnosti

Začeli smo s prvim Erasmus+ projektom: Naučimo se poučevati zunaj 🌿

Z začetkom šolskega leta smo začeli z izvajanjem Erasmus+ projekta, ki ga sofinancira Evropska unija. S projektom želimo učiteljem približati pomen poučevanja na prostem. Poučevanje na prostem zahteva prilagojene metode in oblike dela ter vključevanje inovativnih pristopov v poučevalno prakso. V okviru projekta bodo izvedene številne mobilnosti, učitelji se bodo udeležili senčenj na delovnih mestih ter strukturiranih tečajev.

🎓 Po vrnitvi iz mobilnosti bodo udeleženci pridobljena znanja prenesli na kolektiv in jih uporabili pri svojem delu, z uporabo naravnih materialov in sodobne tehnologije. Tako bomo na šoli spodbujali in krepili trajnostno naravnanost, zelene veščine in digitalno transformacijo.

Kakšen rezultat si želimo doseči? Pri pouku aktivne učence, boljšo pozornost in  koncentracijo ter prijetnejše odnose v šolskem okolju. 💡

🌿

Med službenim potovanjem v Španiji smo imele učiteljice Maja, Janja in Anja priložnost opazovati pouk v gozdni šoli, kjer so metode in oblike dela temeljile predvsem na praksi. Pouk je bil usmerjen od prakse k teoriji, kar mi je dalo številne uporabne ideje za poučevanje v naravi tudi na naši šoli. Poseben poudarek so dali jutranjemu krogu, ki je bil ključen del pouka, saj so se v tem času učitelji in učenci pogovorili o poteku dneva in tedna. Spoznala sem tudi pomen spontanosti pri pouku, tako pri učiteljih kot pri učencih, kar je prispevalo k bolj sproščenemu in dinamičnemu učnemu okolju. Pouk na prostem je omogočal učencem, da so se večinoma učili preko izkušenj in praktičnega dela, kar je povečalo njihovo angažiranost in motivacijo. Pouk je bil zasnovan problemsko, učenci so se učili reševati probleme skupaj, kar je pripomoglo tudi  k razvoju njihovih socialnih in čustvenih sposobnosti. Zanimivo je bilo to, da je pouk potekal v angleškem jeziku. Učenci so prihajali iz različnih jezikovnih skupin. Že dejstvo, da so si morali pomagati pri razumevanju učne snovi, je med njimi stkalo močne niti. Z gotovostjo lahko trdim, da je bilo sledenje na delovnem mestu poučne, ustvarjalne, izobraževalne, … narave. Nekaj primerov dobre prakse že uvajamo tudi na naši šoli.  👩🏻‍🏫

🌿

V oktobru 2025 sta se učitelja Špela in Ivan Margan udeležila izobraževanja v okviru projekta Erasmus+. Nadgrajevala in pridobivala sta znanja o poučevanju na prostem. Hkrati pa sta z učitelji iz drugih evropskih držav izmenjevala izkušnje in primere dobrih praks.

🌿

V času od 19.10. do 27.10. 2024 se je učiteljica Saša Šeško udeležila tečaja v Španiji. Udeležila se je seminarja Smart teachers play more with outdoor and mindfulness activities. Izobraževanje je bilo zelo aktivno, nekaj novega znanja in didaktičnih iger pa je že prenesla na svoje učence.

🌿

V tednu po prvomajskih počitnicah sta se učiteljica Maja in učiteljica Anja v Španiji udeležili izobraževanja Outdoor education: a new way of teaching and learning. Izobraževanje je potekalo v obliki delavnic, učiteljici sta pridobili praktične izkušnje poučevanja na prostem, ki jih bosta prenesli v svoj pouk.

🌿

Pred pričetkom novega šolskega leta smo v okviru projekta Erasmus+ v učilnici na prostem na Dolu pripravili izobraževanje Naučimo se poučevati zunaj za učitelje zasavskih osnovnih šol. Namen izobraževanja je bil predstaviti različne pristope in metode poučevanja na prostem ter spodbuditi učitelje k uporabi naravnega okolja pri pouku.

Učitelji so skozi praktične delavnice spoznali, kako lahko učno okolje izven klasične učilnice prispeva k aktivnejšemu in ustvarjalnejšemu učenju učencev, hkrati pa vpliva na njihovo počutje in sodelovanje.

Upamo, da so učitelji pridobili dragocene izkušnje ter ideje za dejavnosti, ki jih bodo prenesli v svojo pedagoško prakso.

🌿 Naučimo se poučevati zunaj (A. K.) 🌿

Do učilnice na prostem smo prišli
s pomočjo donacij in delavnih, srčnih ljudi.

Da bi učitelji tudi zunaj raje poučevali smo se odločili,
da v mednodnarodnih projektih bi radi sodelovali.

S prijavo smo bili uspešno,
sodelujoči učitelji zato smo srečni.

“Naučimo se poučevati zunaj” smo projekt poimenovali,
novih si znanj in izkušenj z njim bomo nabrali.

Znanje širili bomo v kolektiv,
da vsak bo kakšno malenkost spremenil,
se s kompetencami okrepil,
da lažje bo nasvete delil.

Učenci postali bodo gozdni detektivi,
nemir med njimi umirili
in se skupaj z učitelji v naravi vselili.